Games Day (Spanish)

Games Day (Spanish)

Students participate in a games day in Spanish class.

Gazons (French)

Gazons (French)

Field of Experience: Activities (Social).

Students describe to a friend what they did on the weekend.

Randonnée dans les Rocheuses (10C)

Randonnée dans les Rocheuses (10C)

La pente en tant que taux de variation, les équations linéaires.
Les élèves analysent la progression du randonneur sur le sentier selon la représentation graphique. Ils déterminent l’équation d’un segment de droite avant de créer une nouvelle histoire basée sur leur propre graphique.

Une version échafaudée de la tâche est disponible en téléchargement.
Fiche activite par etapes (download Word document)

L’empreinte (10C)

L’empreinte (10C)

Les élèves vont utiliser le raisonnement pour analyser la corrélation entre la taille et la pointure des souliers. Ils collecteront les données afin de prédire la taille du suspect impliqué dans ce vol.

La seconde version de la tâche, c’est-à-dire la version échafaudée par étapes, guide les élèves en leur offrant un processus pour les aider à parvenir à une conclusion.
La seconde version de la tâche (download Word document)

Les bonnes clôtures font les bons voisins (10-3)

Les bonnes clôtures font les bons voisins (10-3)

Les élèves établiront, pour chaque voisin, le cout de construction d’une clôture séparant leurs deux cours. Ils devront utiliser le théorème de Pythagore, convertir en unités impériales les unités de mesure et les prix unitaires donnés en unités SI et déterminer un moyen équitable de partager les couts.

Une version échafaudée de la tâche est disponible en téléchargement.
Fiche activite par etapes (download Word document)

Rocky Road (10C)

Rocky Road (10C)

Students analyze the progress of a hiker based on a graphical representation. They determine the equation of a line, and then they create a new story supported by their own graph.

A scaffolded version of this task is available for download.

Scaffolded Student Task (download Word document)

The Footprint (10C)

The Footprint (10C)

Students must use reasoning to analyze the correlation between height and shoe size. They collect data, and use the data to predict the height of a thief involved in a theft.

Scaffolded Student Task

This scaffolded version of the task provides students with a guided, step-by-step process to help them arrive at a conclusion.

Scaffolded Student Task (download Word document)

Grain Bins (10C)

Grain Bins (10C)

Students determine the number of grain bins they must purchase to store the grain harvested on their hypothetical farm. They must solve problems that involve linear measurement, proportional reasoning, and the volume of 3-D objects.

A scaffolded version of this task is available for download.
Scaffolded Student Task (download Word document)

Good Fences Make Good Neighbours (10-3)

Good Fences Make Good Neighbours (10-3)

Students will determine the cost for each neighbour for building a fence that separates their yards. They will have to use Pythagorean theorem, convert measurement and pricing units from SI to imperial and determine an equitable means for sharing the cost.

A scaffolded version of this task is available for download.
Scaffolded Student Task (download Word document)

Search AAC