Browse Performance Assessments:

We have assessments with those parameters.

Student Materials

Les bonnes clôtures font les bons voisins (10-3)

Les élèves établiront, pour chaque voisin, le cout de construction d’une clôture séparant leurs deux cours. Ils devront utiliser le théorème de Pythagore, convertir en unités impériales les unités de mesure et les prix unitaires donnés en unités SI et déterminer un moyen équitable de partager les couts.

Une version échafaudée de la tâche est disponible en téléchargement.
Fiche activite par etapes (download Word document)

Student Task, Graphic Organizer

Teacher Materials

Outcome
Correlation

L'évaluation est basée sur les résultats d'apprentissage. Les critères représentent des énoncés synthétisés de grandes idées tirées des connaissances et des compétences du programme d'études de l'Alberta.

Formative Assessment

Discussion guides can support students in acquiring key skills that are assessed within the task. Select the skill that is an area of focus for the class, or to support individual students.

Click on the Images below to preview the pdf of the task

Justification du partage des dépenses

Utiliser le raisonnement proportionnel

Student Samples

We are looking for student samples related to this task. Do you have student samples you would like to share? Get in touch with the form below.

Are you interested in collecting and submitting samples of student work for this AAC Performance Task?

An AAC Field Services Facilitator will walk you through the process. Please fill out the form below to contact us!

Download Entire Package!

Search AAC